Glömt något ombord på våra linjer? Vart du ska vända dig för att få hjälp beror på var du har rest med oss.
Område Umeå (Holmsund/Obbola-Umeå-Sävar och Tavelsjö)
Bussgods Umeå
Tel: 090-70 46 16 vardagar kl. 9.00-11.00 uthämtning mellan kl. 12.00-15.00
Mail: hittegods@umeabusstation.se
Mer information kan du även hitta här: borttappat-eller-kvarglomt-vasterbotten
Övriga områden
Växel Byberg & Nordin
Tel: 010-722 03 00 vardagar kl. 9.30 – 11.30
Akuta ärenden
Exempel på akuta ärenden är livsviktig medicin, mobiltelefon, dator, hemnycklar eller plånbok. Om det du söker är ett akut ärende och det var mindre än två timmar sedan du förlorade godset, kan du ringa vår växel på telefon 010-722 03 00.
Värdesaker
Värdeföremål så som mobiltelefoner, plånböcker, datorer, nycklar, pass, körkort och nationella id-handlingar lämnas alltid till polisen om vi inte får kontakt med ägaren i samband med upphittandet.
Ej uthämtat hittegods
I de fall vi inte lyckas identifiera ägaren, behåller vi hittegodset i tre månader förutom gods av ringa värde såsom handskar, mössor, paraplyer och dylikt. Dessa föremål kan förvaras 2–4 veckor för att ägaren ska få möjlighet att hämta sitt bortglömda föremål. Därefter donerar vi föremålen till välgörande ändamål. Hittegods ligger kvar i högst en månad efter att ägaren informerats om var det finns för avhämtning. Vi ansvarar endast för upphittat gods, ej förlorat gods.