Coronavirus/Covid-19

Äntligen ser vi lättnader och färre restriktioner runt om i världen. Dock behåller fortfarande många länder vissa restriktioner, såsom ansiktsmask/munskydd i offentliga inomhusmiljöer, och giltigt covidbevis. Här nedan ger vi mer information och har sammanställt svaren på de vanligaste frågorna. Det är fortsatt viktigt att följa de råd och rekommendationer som gäller på destinationer ute i Europa. 

Vi följer utvecklingen och sidan uppdateras löpande. Det är även viktigt att själv hålla sig uppdaterad om vad som gäller för just din resa. Vi på Byberg & Nordin tar våra resenärers säkerhet på största allvar och följer myndigheternas rekommendationer. Vi utvärderar situationen löpande för alla resor som finns i vårt utbud. Kom ihåg att stanna hemma om du känner dig sjuk eller har förkylningssymptom.

Om du är intresserad av att boka buss för ett företag eller en förening, kontakta oss så hjälper vi dig med ett bra upplägg för just din resa. Eventulla restriktioner/krav vid abonnerade bussar för företag/föreningar bestäms av den enskilde beställaren.

Covidbevis för resor i Europa

Information om vad som gäller i respektive land uppdateras löpande och finns här på Sweden Abroad. Se rutan "Lägesbild och reseinformation".

EUs gemensamma covidbevis är ett dokument - digitalt eller på papper som visar att du har fått vaccin mot covid-19. I e-tjänsten på E-hälsomyndigheten Covidbevis.se kan du få ett bevis på vaccination.  Här kan du läsa mer om att söka covidbevis.

Vi följer informationen om restriktioner och rekommendationer på respektive resmål, och informerar berörda resenärer om vad som gäller närmare inpå avresa. 


Öppet köp

Vi vill att du ska kunna känna dig trygg med att boka. Därför erbjuder vi Öppet köp som innebär att du kan avboka resan och få full återbetalning. Läs mer här Boka resa med Öppet köp. I övrigt gäller paketreselagen och våra resevillkor (se mer information nedan).


Vilken information gäller från UD och Folkhälsomyndigheten? 

UD är den instans som avråder (alternativt  förlänger eller häver en eventuell avrådan) för icke nödvändiga resor till länder i Europa. Det är fortsatt viktigt att som resenär följa de råd och rekommendationer som gäller på plats. 

Här kan du läsa aktuell information från UD och UD:s reseinformation

Här kan du läsa mer om Folkhälsomyndighetens rekommendationer gällande corona/covid-19


Kommer min planerade resa att bli av?

Om du har beställt en resa till områden som avråds från UD med avresa den närmsta månaden kommer du att bli kontaktad personligen av oss och få mer information om avbokning och återbetalning.

Har du beställt en resa till berörda regioner med senare avresa ber vi dig avvakta situationens utveckling tillsammans med oss. Vi utgår från att din resa kommer att genomföras som planerat, men du kommer att bli kontaktad av oss om situationen förändras.
 

Jag vill avboka min resa, får jag pengarna tillbaka?

När du bokar en resa med Byberg & Nordin är du skyddad av paketreselagen. Det betyder att om myndigheterna avråder från resor till ett land eller en region vid tidpunkten för avresa kommer vi att ställa in din resa och du får tillbaka pengarna för resan. 

Om du vill avboka en resa som inte omfattas av myndigheternas avrådan är det våra ordinarie avbokningsregler som gäller. Dessa hittar du här i våra resevillkor.
 

Om du har ytterligare frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss på telefon:
010-722 03 00 eller e-post: info@bybergnordin.se