Skip to main content

2024-09-24: Vi söker en Inköpare till Byberg & Nordin

Vill du arbeta i ett händelserikt familjeföretag där du får möjlighet att skapa relationer, ta ansvar och förhandla? Vi förstärker nu organisationen med en inköpare som är tekniskt intresserad och kommunikativ.

Vi söker en operativ och strategisk inköpare som kommer att sköta inköp inom transport- och fordonsindustrin. Du kommer att arbeta nära verksamheten, förhandla med leverantörer och vara kreativ och hitta alternativa och begagnade reservdelar. Närmsta chef är Teknisk chef.

Mer om rollen:

Vi söker en medarbetare som är kunnig i teknikfrågor, duktig administratör, relationsskapande och strukturerad. Du ska även kunna säkerställa att vi lever upp till interna och externa kvalitets- och miljökrav. Inköpen handlar om reservdelar, fordonsutrustning, depåutrustning, kemikalier m.m. 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Ansvara för det operativa och strategiska inköpsarbetet
  • Optimera och effektivisera inköp och avtal
  • Förhandla med leverantörer om pris och villkor
  • Strukturera inköp i organisationen
  • Leta upp alternativa leverantörer och inköpskanaler
  • Ansvara för produkt- samt leverantörskvalitet.
  • Säkerställa att de uppfyller företagets och kunders kravGenomföra inköp enligt interna och externa miljö- och kvalitetskrav
  • Följa upp avtal samt leveranskvalitet för de större leverantörerna

Utbildning och erfarenhet

  • Högskoleutbildning inom teknik, ekonomi eller logistik. Gärna ingenjörsutbildning alternativt eftergymnasial utbildning inom ovan områden
  • Yrkeserfarenhet i inköpande funktion alternativt liknande, minst 5 år
  • Förhandlingsvana
  • Kunskap i inköpsprocesser samt kännedom om avtalsrätt
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • B-körkort
  • IT-kompetens samt förstå tekniska system
  • Kompetens inom kvalitets- och miljöarbete (ISO) är meriterande

Personliga egenskaper:

Du gillar att arbeta med människor! Du måste vara kommunikativ, bra på att bygga relationer och kunna läsa av människor. Du måste kunna samarbeta och ta egna initiativ. Som inköpare måste du även vara analytisk, kunna planera och sätta strategier. Duktig på muntlig och skriftlig kommunikation.

  • Relationsbyggande
  • Noggrann, strukturerad och administrativt lagd
  • Bra på att samarbeta, flexibel
  • Siffersinne
  • Tekniskt intresse

Anställning:

Vi anställer till en heltidstjänst på någon av våra depåer i Västernorrland. Observera att vi tillämpar 6 månaders provanställning. Månadslön med individuell lönesättning. Resor i arbetet förekommer ca 5 dagar per månad mellan våra depåer med depåbil eller egen bil.

Mer om företaget:

Byberg & Nordin Busstrafik AB är ett snart 100-årigt familjeföretag i tredje generationen, med Nordingrå i Höga Kusten som bas. Företaget har närmare 600 medarbetare, drygt 300 fordon och egna verkstäder. Vi vill ständigt utvecklas och går före: exempelvis var vi i Härnösands kommun först i landet med helt fossilfri kollektivtrafik redan för 10 år sedan! Vi erbjuder våra medarbetare kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna en förmånlig sjukvårdsförsäkring.

Välkommen att ansöka redan idag! Ansökan skickas in via länk här >>

Vi jobbar med löpande urval. Tillträde efter överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

OBS! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsfirmor och annons-/mediasäljare.  

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till: 

Anders Hagström, Teknisk chef. Tel. 070-349 06 66.

Fritextsökning