Skip to main content

2022-10-27: Vi anställer områdeschef till Kramfors!

Kenth, vår klippa i Kramfors, vill trappa ner och så småningom gå i pension. Vi behöver därför anställa hans efterträdare. Är du vår nya stjärna? Ta chansen och hoppa på bussen du också! 

Här kommer du att arbeta tillsammans med drift- och teamledare samt verkstad för att leverera trafik, som utförs med buss och taxi, och stötta förarna i deras vardag.

Att arbeta som områdeschef hos oss är ett omväxlande arbete med både administrativa uppgifter vid datorn och täta kontakter med medarbetare, kunder, partners och uppdragsgivare. Om du tycker om människor, att jobba med service och har som mål att medarbetarna ska trivas och kunden alltid ska bli nöjd så passar du perfekt hos oss. Kort sagt, ett positivt bemötande till både kollegor och kunder ska vara en självklarhet i vårt företag, och att vi alla jobbar utifrån devisen ingenting är omöjligt!

MER OM TJÄNSTEN 
Vi anställer till en heltidstjänst med stationering i Kramfors. Tjänsten är tillsvidare och föregås av 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. I den här rollen kommer du att jobba med linjetrafikverksamhet med buss, taxi- och färdtjänsttrafik samt vår turist- och beställningstrafik i område Kramfors och Höga Kusten. För att kunna stötta förargrupperna på ett bra sätt behöver du sätta dig in i köruppdragen och de avtal, lagar och regler som styr vår verksamhet. Stöd i vardagen har du i affärschefen, som är stationerad i Sollefteå, som också är din närmsta chef. Företagets centrala funktioner med bland annat sälj, ekonomi, HR och lön finns också till ditt förfogande i olika frågor. Du kommer också ha ett nära samarbete med företagets övriga områdeschefer, som finns i Umeå, Örnsköldsvik, Sollefteå, Härnösand, Timrå och Torpshammar.

MER OM DIG 
Du gillar att jobba med människor! Det är också viktigt att du som person är trygg, gillar att lösa problem och trivs med att ha många bollar i luften. Du har lätt för att behålla ditt lugn i olika situationer och du klarar av att prioritera arbetsuppgifter när flera saker inträffar samtidigt. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och kan både delegera till andra i din organisation om det behövs, eller kliva in och hjälpa till med annat i företaget om det brinner till och du har tid över. Vi ser gärna att du har viss systemvana så att du lättare kan lära dig hantera våra system för trafikledning, tidrapportering, avvikelserapportering, uppföljning av kör- och vilotider med mera.  

Du som söker tjänsten har utbildning och/eller tidigare erfarenhet av arbetsledning på ett eller annat sätt. Du är van att tänka ekonomi i uppdrag och har kanske pluggat eller arbetat med logistik. Vi ser gärna att du har körkort med behörighet att framföra buss (D) och yrkeskompetensbevis, eller taxiförarlegitimation, men det är inte ett krav.

MER OM FÖRETAGET 
Byberg & Nordin Busstrafik AB är ett 95-årigt familjeföretag i tredje generationen, med Nordingrå i Höga Kusten som bas. Företaget omsätter idag närmare 400 mkr, har ca 450 medarbetare och 270 fordon. Vi vill ständigt utvecklas och går före: exempelvis var vi i Härnösands kommun först i landet med helt fossilfri kollektivtrafik. Vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag och en förmånlig sjukvårdsförsäkring.

Vi jobbar med löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag!   

Ansökan skickas in via länk här >>

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till: 

Peder Tarberg, affärschef, på tel 010-722 03 78 eller e-post peder.tarberg@bybergnordin.se

OBS! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsfirmor och annons-/mediasäljare.

Fritextsökning